Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



Vantar

Stickade vantar mönstret heter "Schersmin" från stora stickboken Solveigs vantar. Har stickat vantarna med 2 trådigt garn /2,5 nålar. Gick en flamfärgningskurs för flera år sedan där vi färgade garn i massor en hel lördag på Kronan i Luleå. Vad passade bättre än att använda det garnet nu. Nästa par vantar skall jag prov sticka med 2.0 nålar för att få dem något mindre i storlek. Vantarna på bilden är tovade i maskin. Nu passar dom perfekt på handen och blir extra varma och sköna.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vilka härliga vantar!
Det är skönt med ullvantar, de värmer så bra :)

Kram!
Elisabeth

Pumlans flitiga fingrar sa...

Åh, jättesnygga! Jag tror jag måste skramla ut lite ur sparbössan och köpa den där boken!

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger