Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



Babytäcke

Nu är baby täcket färdigt skall ge det till en arbetskamrat som ska bli farmor. Jag utgick från vanliga fyrkanter som sedan syddes ihop till trianglar. Det är ett charm pack i gammeldags färger och tyger. Har sytt en passpoal runt om i stjärn tyg. Hennes son tror nämligen att det ska bli en pojke som ska "köra skoter". Därför går täcket i olika blå färger. På baksidan har jag ett fleccetyg också det i grå/blå färg. Avslutningskanten är sydd för hand runt täcket. Jag har quiltat alla ramar på maskin för att hålla samman alla tyglagren. Runt alla trianglar har jag sytt puskor i blått. Imorgon ska jag överlämna täcket. Hoppas hon blir nöjd!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev ju verkligen gulligt och "pojkigt". Hon måste bli nöjd.
God Jul från Anna-G

Anonym sa...

Undrar vad puskor är...
Vilken fin blogg du utvecklat på ett halvår. Själv kom jag av mig efter Mexicoresan men jag hoppas på att ta nya tag nu när jag återhämtat mig efter resan och landat i vardagen igen.
God Jul!
Från Anna

barbro sa...

Jättesnyggt täcke!Du är verklige skicklig hälsar Barbro och önskar en God Jul!

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger