Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



Jokkmokks marknad







Igår åkte vi med buss till Jokkmokks marknad. Som alltid är det kallt det hör till skulle inte vara lika mysigt annars känns det som. I år direkt på morgonen närmare 30 minus/fram på dagen när solen tittade fram blev det riktigt skönt även fast det var bistert. Det liksom hör till med kyla på Jokkmokks marknad. Där fanns massor av knallar och då menar jag verkligen många. Inte mindre än 4-5 knallar som sålde garn. Mycket fint hantverk att titta och framför allt inspireras av /besökte även många textila utställningar.Träffade på en av Jokkmokks Quilt grupp som sålde lite olika alster. Se bilderna!
Kolla vilka fina tovade tavlor och stickade fåglar. Vi hade helt enkelt en toppendag! Tänk 5 tinmmar ute i friska luften så skönt.

2 kommentarer:

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Men så himla söta fåglar! :-)

Pumlans flitiga fingrar sa...

Vi avstod i år, just p.g.a. kylan!!!! Vad kul att det fanns så mycket hantverk! Fina saker!

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger