Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



God Fortsättning!

Måste bara visa en fin bild från tjejernas dukning på Nyårsafton 2010! Vi blev nästan sugna att stanna hemma när vi såg deras dukning...
Tänk nu har jag bloggat i ett halvt år! Tiden går fort när man har roligt så är det. Ångrar inte en sekund att jag börjat. Ett stort tack till er alla som delat med er med många goda råd och tips. Ett speciellet tack till http://www.pumlansflitigafingrar.blogspot.com/ och http://www.handensarbetesjalensgladje.blogspot.com/
Ni kanske funderar lite varför jag just valde skapargladjegammaltnytt som bloggnamn. Jag hade egentligen ett annat namn från början men det accosierade mest till själva hantverket. Eftersom jag även är väldigt intresserad av inredning så tyckte jag att namnet Skaparglädje passade mig bättre..
Jag gillar att blanda gammalt och nytt i inredning. Gungstolen är jätte gammal och har stått på vinden i massor av år. Men till slut fick den komma ner igen målad i en svart lackfärg med lite målade detaljer i gammal guld färg. Vilket nog inte syns på bilden. Även bordet är ett tråkigt gammalt furubord som också stått på vinden länge länge. Målade bordet i en vit färg och beställde en glasskiva att lägga ovanpå..
Min absoluta favorit är tavlan "Marimekko tyget" lövet som jag spände upp på en ram. Virket köpte jag på Lidbergs trä. Jag målade ramens insida med vit färg innan jag spände fast tyget..Tyget köpte jag på Magasin 14 här i Boden.

0 kommentarer:

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger