Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



Virkat överkast


Virkar på avslutningskanten till överkastet. Alla våder är klara, väntar på att bli hopsydda. Ska prova ifall det blir snyggare att virka samman dem än att sy ihop. Återkommer! Det har varit ett jätte roligt projekt. Igår kväll  väntade jag att hämta  min dotter från Lotus stängde 03.00 då var det perfekt att ha virken för att hålla sig vaken. På nedre bilden ser ni vårt gemensamma projekt i vår Quilt grupp. Har förberett med fryspapper tills på onsdag då vi ska då sy var sin nåldyna. Ska sy min i Kaffe Fasett tyger som blivit över från mitt täcke. Nu väntat Taco middag.  Ha de gott alla som läser min blogg!

1 kommentarer:

Pumlans flitiga fingrar sa...

Men himmel så läckert det där överkastet ska bli, men jag är glad att jag redan har ett som min mormor gjort!
Så kul det ska bli att se alla olika nåldyneprojekt, och hur blocken blivit, som vi sytt!

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger