Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



Vävda linnedukar!







Nu är mina vävda dukar färdiga det blev fem stycken! Varpen är tunt bomullsgarn med lingarn som inslag/ ränder som effekt med mattgarnslin! Köpte lingarnet för många år under en semestertripp med vagnen! Svängde impulsivt in i Bollnäs för ett besök på Växbolin! Där inhandlade jag bla inslaget till dessa dukar. Kan varmt rekommendera ett besök där! De säljer även färdiga alster i både första och andra sortering. Mycket fina linne kläder och skor! Wow vilken mysig miljö! Men min vävstol är inte tom, nu väntar nya projekt! Vi ses mina vänner!

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Fina dukar du vävt.
Växbo Lin är alltid roligt att besöka. De har gjort om så mycket och det är så fint i butiken nu med alla färggranna alster som de säljer.

Pumlans flitiga fingrar sa...

Här lyser flitens lampa ser jag! Så fina dukar! När ska jag få tid att väva????

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger