Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



"Kaffe-kos löpare" / Regionmöte i Gammelstad

Min kaffe-kos löpare är färdig! Den är sydd efter ett mönster jag fått låna av kusin Pumlan. Jag gillar alla olika kaffe tyger skarpt. Valde nu att sy en i lite ljusare vårfärger som skall bli en födelsedags present till min mor. Den brun/svarta duken är i sydd tidigare, den passar super i vårt kök. Kaffe-Mys löparen är väldigt enkel att göra även fast inte beskrivningen är på svenska. Innehåller även lite handsömnad med langettsöm runt alla applikationer. Den är quiltad i dikena mellan de olika tygbytena. Den bruna kanten runt om är sydd för hand ner mot baksidan.Helgen den 29-30 januari var jag med andra lokalombud på Regionmöte i Gammelstad. Delar av styrelsen från Rikstäcket kom upp från Stockholm. en mycket givande helg med många kloka synpunkter som lyftes och framförallt mötet med andra lokalombud att få utbyta erfarenheter var mycket givande. Här på bilden är vi på lördag kväll på väg att äta en god middag på Kaptensgården.Vi fick en guidad tur av Angelica i kyrkbyn fick se hur en kyrkstuga är möblerad/lite historik och vilka regler som gäller. Väldigt intressant! Här är min jordgubbsväska som vi sydde tillsammans! Läste på en dels bloggar att de tänker använda den att förvara pressar fötter till symaskinen. Bak är det en jättefin stropp till dragkedjan från Quiltbiten. Vi sydde den helt för hand/ är fodrad med ett grönt foder. Den var skoj att göra.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Fin Kaffekos du sytt! Gillar även den lilla kaffeduken :)
Middagen på Kaptensgården var jättegod tyckte jag.

Vad ska du ha din lilla jordgubbsväska till? Jag har inte kommit på vad min ska användas till...

Kramar!
Elisabeth

Pumlans flitiga fingrar sa...

Men så snygg duken blev i dina tyger! Jag har några andra ljusa tyger som jag nog ska göra en variant av till våren. Jordgubbsväskan är supergullig!

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger