Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



"Gladveska"

Tyger inköpta på Bodens marknad. Jätte roligt första gången det finns något vettigt att handla..
Retro tyget hade jag sen tidigare och det skall användas till foder i väskan.
Så här blev min "Gladveska" visst blir man glad av den bara man ser alla härliga färger.
Jag blev inspirerad när jag var till Luleå på Mosaik www.mosaikmode.blogspot.com i somras för att köpa en sjal. Där säljer en quiltare från lokalgruppen "Lappälvorna" från Luleå handsydda "Gladveskor".
I massor av olika glada färger. Ni kan se dem på Mosaiks hemsida! Men som quiltare vill man ju skapa sin egen/ med sin egna personliga prägel.
Baksidan ser ut så här.Väskan är helfodrad med olika fack för småsaker bla för mobil Väskan har även i fodret ett stort fack med dragkedja.
Knappen är köpt på Olssons tyger. Där har de fått in massor av nya roliga knappar. Sjalen ni ser på bilden var den jag köpte på Mosaik då jag fick syn på "Gladveskan".

6 kommentarer:

Ullis sa...

Ja den väskan blir man verkligen glad av! Vilka härliga färger! Kramar Ullis

Brita sa...

Superläcker!!

Anna i Sandviken sa...

Fantastiskt glad i underbara färger!

barbro sa...

Vilken underbar o glad väska!!!

Birgitta sa...

Vilken fin gladväska. Görläcker. Har du hittat på modellen själv?
Kram Birgitta

Pumlans flitiga fingrar sa...

Åååh! Så jättefin den blev! Måste nog sy en till mig själv, kanske av äppeltyget jag köpte i Gnarp????
Vi åker bort över helgen, men sedan så blir det kanske av!

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger