Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



Skräp påsen är färdig!







Här är lite av vad jag pysslat med under de senaste veckorna. Har gjort färdigt ett litet mobil fack för en  apple som en liten syster till min dotters kompis tyckte jag kunde sticka ifall jag inte hade något att göra. Den dagen kommer aldrig då jag inget har att göra därför körde jag igång på en gång. Lika bra det!.Johanna har frågat Elin massor av gånger när hon sett hennes. Tygerna på bilden har jag fyndat på Olssons rea. Så trist att de ska stänga här i Boden. Har även virkat färdigt alla mormors rutor en filt till min son. Nu återstår bara montering. Min Skräp påse blev klar ikväll som vi alla börjat med i vår Quilt grupp. Jag är så nöjd! Jag valde att använda mig av de Sybehörs tyger som jag köpt i Övik på Årsmötet och en del rest tyger från lapp lådan. Fick tulpaner av min man så nu börjar man få vårkänslor. Bilden längst ner ska bli ett par strumpor i ett fint ullgarn "Lima".I morgon väntar jobb men det är ju fredag och en skön helg väntar. Ha de gott så ses vi!

1 kommentarer:

Pumlans flitiga fingrar sa...

Oj, det var mycket på en gång! Du, sockmönstret på sista bilden har jag försökt få tag på länge tillbaka, sedan gav jag upp. Ingen tycktes ha det. Kan man möjligen få en kopia av det?
Oj så fin skräppåsen blev! Och filten, waow.

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger