Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



GOTT NYTT QUILT ÅR!

Mitt färdiga Quilt täcke! Mitt mål var att hinna få det färdigt under 2010. Igår sydde jag sista kanten för hand. Klockan var 01.30 men färdigt blev det. JIPPI!
Här ser ni maskinquiltningen som är gjord på Pastellen i Gävle! Jag lämnade täcket till henne när vi sågs i höstas på Årsmötet i Övik. Det blev så himla fint. Alla quiltar får ju en helt annan karaktär då man quiltar ihop alla tyglagren. Det blir något helt annat än när man bara syr runt ramar osv. Synd att jag redan gått kursen i maskinquiltning med Anita Fors. En mycket duktig och inspirerande kursledare med enorma kunskaper i ämnet. Hon kommer nämligen upp igen till Sunderbyn i Mars för att leda kurs i just maskinquiltning.
Här kan ni se mönstret när alla rutor är sammanfogade till en helhet.
Idag är det bistert ute. Undrar varför det alltid är så himla kallt kring nyår? Alltid likadant varje år ingen skidåkning i år heller. Skönt med både quilt täcke och en skön varm brasa. Eller hur?
Här är den fina quilt väskan som innehöll massor av Jelly Roll / fick den i födelsedags present av mina Kanonkompisar. Ni kan se det färdiga resultatet på bilderna. Det är så super kul att sy av Jelly rolls ni ser att jag har redan införskaffat en ny men då med Kaffe Fasett tyger.
E rum som skall gå i vitt /svart med en gammeldags stil hann bli klart innan nyår som var målet! Tyvärr sover E ännu kan därför inte fota hennes fina gammeldags vita garderob. Hon har själv målat och fixat de mesta förutom den vita medaljong väggen som jag och L tapetserat. Hela gårdagen flyttades allt tillbaks / mycket åkte upp på vinden så nu står en IKEA sväng högst upp på önskelistan. Där finns ju vissa inrednings detaljer till bra priser utan att man behöver bli helt ruinerad. E har sökt länge innan hon hittade tapeten hon sett för två år sen. Idag är inte medaljong tapeter modernt och då är det minsan inte det lättaste att få tag i. Men skam den som ger sig!

2 kommentarer:

Pumlans flitiga fingrar sa...

Oj, så fint täcket är!
Och tapeten ser underbar ut, väldigt snyggt!
Om du vill ändra utseende på bloggen kan du klicka på design och sedan bakgrund, där finns en del att välja på. Jag brukar ändra då och då, bara på kul!

Anonym sa...

fin tapet! vart köpte ni den??

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger