Min blogg handlar om mina fritidsintressen. Det som ligger mig varmt om hjärtat är quilt/lappteknik. Gillar att resa och se mig om i världen. En annan passion är inredning/design. Tycker det är såå fint att mixa gammalt/nytt.



Mina inköp på Wincent garn!









Fick tips av L om den mysiga garnbutiken Wincent garn på Norrtullsgatan 27 i Stockholm. Nu under vår semestertripp blev det ett besök. De hade två stolar direkt man kom in,  passade perfekt för mina ungdomar som slog sig ner där med sina mobiler. Jag kunde i lugn och ro titta runt bland alla ROWAN garner och Kaffe Fasett tyger.
Köpte garn till en kortärmad topp som jag redan börjat sticka, garnet Panama är ett viscose ,cotton och lin garn . Min dotter hittade ett ullgarn som ska bli en stor mönsterstickat halsduk till vintern. Slutligen ett 100 grams nystan Kidsilk Haze Stripe i en bara så underbart tonande grön färg. Ett måste för mig är även ett besök på Olssons tyger, lite annat än våra små butiker snacka om stor sortering av allt, är i två plan. Min dröm är nämligen någon gång i framtiden att sy en kappa. Köpte därför ett bra basmönster som jag ska ändra lite för att få den lite mer personlig. Nu gäller bara att samla på sig lite olika tyger som passar. Nu ska jag återgå till min stora rensning i garderober, inte kul men nödvändigt! Här spöregnar det ändå.  Ha de gott!


2 kommentarer:

Gunilla sa...

Tack för att Du påminde om garnaffären. Där handlade jag garn för länge sedan - kanske 10 år?
Det får bli ett besök, när det är svalare ute.

Pumlans flitiga fingrar sa...

Vilka godbitar!
Kappmönstret ser intressant ut, är det månne en sådan där "lapptäckskappa" du filurar på?

Copyright @ Skaparglädje | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger